Veje

Kategorisering af Asserbohus Grundejerforenings veje.
Alle foreningens veje har bestyrelsens bevågenhed i forbindelse med vejvedligehold. Der er dog forskel i trafikbelastningen af områdets veje. Bestyrelsen har udfærdiget en oversigt over samtlige veje ud fra en trafikmæssig prioritering.

Primær vej Kategori 1
• Gennemkørselsvej. Fødevej til og fra området.
Asserbohusvej, Mejsestien, Skovbovej.

Primær vej Kategori 2
• Vej med op til 2 sideveje.
Skånstrømsvej, Mostergårdsvej, Sikavej

Sekundær vej Kategori 1
• Vej med op til 2 sideveje
Hønsestien, Egernstien.

Sekundær vej Kategori 2
• Vej med 1 sidevej eller blind vej.
Rensdyrvej, Snusbakkevej, Alfestien, Drosselstien, Hedelærkevej, Mårstien, Pottemagerstien, Uglestien fra Mejsestien mod nord, Asserbohusvej fra Mostergårdsvej nordpå, Mostergårdsvej efter nr 8, Skånstrømsvej efter Snusbakkevej.

Vejvedligeholdelsen sker ud fra områdets bevarende lokalplan, hvor områdets grusveje bevares, som de er i dag. Det vil sige at den overvejende del af vejene fremstår som hulveje med en grøn midte og en grøn rabat. Hos os svarer det til de sekundære veje.
Områdets primære veje vedligeholdes med henblik på en større trafikbelastning, hvor hulvejskarakteren ikke bliver så fremherskende.
Generelt vedligeholdes kørebanen ud fra en bredde på op til 3 meter, dog undtagen Asserbohusvej og Skovbovej, som vedligeholdes med en bredde på op til 3,5 meter.